Mentorid ja koolitajad

VEPA metoodikat kasutavat klassiõpetajat toetab ühe õppeaasta jooksul VEPA-mentor. Mentor aitab õpetajal siduda koolitusel omandatud teadmised igapäevatööga ja leida sobivaima viisi metoodika lõimimiseks õpetaja tööstiiliga.

VEPA-mentoritel on põhjalikud teadmised metoodika teoreetilisest taustast ja head nõustamisoskused. Mentorid täiendavad järjepidevalt enda tööalaseid oskusi, et olla õpetajatele turvaliseks partneriks VEPA omandamisel ja kasutamisel. VEPA metoodika väljaõppe läbinud õpetajad on kõrgelt hinnanud koostööd VEPA-mentoriga.

VEPA MENTORI TööJUHEND

VEPA-mentori ABC ehk VEPA-koolimentorite väljaõppe kohta leiab infot siit.

Anti Einpaul, VEPA programmi mentor, Gordoni perekooli koolitaja ja muusikakooli õpetaja
VEPA mentor on tore olla, sest siis on su tööks maailma paremaks muutmine. Omandatud enesekontrolli- ja sotsiaalsed oskused annavad lastele suurepärase stardipagasi edaspidiseks eluks. See on töö, mille käigus saavad paljud suured ja väikesed inimesed kiidusid ja muutuvad õnnelikumateks.
Anti Einpaul, VEPA programmi mentor, Gordoni perekooli koolitaja ja muusikakooli õpetaja
Pille Õis, VEPA programmi mentor ja koolitaja, eripedagoog ja logopeed
Mentor on VEPA teekonnal toeks nii õpetajale kui ka kooli juhtkonnale. Mentor käib tunnis õpetajal külas ja aitab tal VEPA metoodikat rakendada. Lisaks vestleb mentor ka juhtkonnaga, et näidata, missugune mõju on VEPA-l lastele, missugune mõju on see koolile ja kuidas siis tegelikult koolikeskkond tänu VEPA mängule muutub turvalisemaks.
Pille Õis, VEPA programmi mentor ja koolitaja, eripedagoog ja logopeed
Minni Aia-Utsal, VEPA programmi mentor ja koolitaja, Võru Kesklinna Kooli sotsiaalpedagoog
Koolitaja ja mentorina olen kindlasti tänulik ja uhke kõikide õpetajate üle, kes VEPA-ga koos või ilma õpetavad lastele eluks vajalikke oskuseid ja toetavad nende arengut, tehes tööd särasilmselt ja südamega. Julgustan huvilisi VEPAt rakendama, sest tegelikult on VEPA süsteemne tööriist õpetajale, mis annab käitumisoskuste õpetamisele läbimõeldud raami ja lihtsustab õpetaja tööd. Näen, et kui meil on olemas suurepärased võimalused tõenduspõhiste programmide näol, ei peaks õpetajad energiat ja aega kulutama uue jalgratta leiutamisele.
Minni Aia-Utsal, VEPA programmi mentor ja koolitaja, Võru Kesklinna Kooli sotsiaalpedagoog
Maive Merkulova, VEPA programmi koolimentor ja Tallinna Saksa Gümnaasiumi õpetaja
Tuleb mõista, et õpetaja kasutab sama metoodikat, mis tavaliselt. Vaid suhtumine on teine. Eriti see, et suurt tähelepanu pööratakse positiivse käitumise tunnustamisele. Näiteks koha pealt vastuste hõikamise – õpetaja mitte ei kutsu hõikajat korrale, vaid kiidab neid, kes tõstavad kätt. Lapsed saavad aru, mida neilt oodatakse ning kohandavad oma käitumist vastavalt.
Maive Merkulova, VEPA programmi koolimentor ja Tallinna Saksa Gümnaasiumi õpetaja
Kadri Truup, VEPA programmi koolimentor ja Tartu Hiie Kooli õpetaja
VEPA mentor on tõesti väga hea olla, sest tore on näha, kuidas õpilased, klass kui kollektiiv ning ka õpetaja muutuvad tänu VEPA-le veel paremaks, kui nad enne olid. VEPA toimib väga hästi eriliste laste puhul, nende enesehinnang muutub paremaks ning nad suudavad palju paremini õppetööle keskenduda. Koolimentorina saan toeks olla enda armsale kolleegile ning panustada sellesse, et nii klassi kui ka kooli õhkkond muutuks positiivsemaks.
Kadri Truup, VEPA programmi koolimentor ja Tartu Hiie Kooli õpetaja
Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Rohkem infot. Sain aru