Kogukonnale
VEPA metoodika on universaalne ennetustegevus, mis arendab õpilaste eneseregulatsiooni ja sotsiaal-emotsionaalset pädevust. VEPA kaudu õpivad lapsed juhtima oma tähelepanu, suunama oma käitumist ja teistega arvestama. Omandatud oskused aitavad õpilastel kasvada avatud, kohanemisvõimelisteks ja üksteisega arvestavateks inimesteks. Arenenud eneseregulatsioon ja turvaline suhtevõrgustik aitavad vältida riskikäitumist teismeeas, näiteks sõltuvuste teket või agressiivset käitumist. Uuringud tõendavad, et VEPA avaldab positiivset mõju inimese elukäigule tervikuna ja kaitseb teda vaimse tervise riskide eest.
VEPA aluseks on lihtsad ja mängulised meetodid, mida rakendatakse tunnitegevuste ajal ja mis ei nõua õpetajalt lisaaega. Õpetaja saab luua klassis turvalise ja hooliva õpikeskkonna ning kaasata õppeprotsessi kõiki lapsi. VEPA mõju on kõige suurem algklasside õpilaste puhul.
Vaatamata oma lihtsusele on VEPA puhul tegemist tõenduspõhise metoodikaga. VEPA mõju on põhjalikult uuritud ja tõestatud. Iga aasta viiakse Eestis läbi VEPA rakendamise hindamist ja avalikustatakse uuringute tulemusi.
VEPA on jõudnud kõikidesse maakondadesse üle Eesti. VEPA väljaõppes on osalenud 935 klassiõpetajat 190 koolist.
2019/2020. õppeaastal piloteeriti VEPA koolitusi koostöös kohalike omavalitsustega. Alates 2020/2021. õppeaastast teeme koostööd Harjumaa kohalike omavalitsustega ja Harjumaa Omavalitsuste Liiduga ning jätkame koostööd Tallinna Haridusametiga. Lähiaastatel soovime algatada koostööd ka teiste kohalike omavalitsustega.
Tutvu VEPA metoodikaga ja vaata, kuidas saab liituda VEPA programmiga